Kan ik een bestelling terugsturen of retourneren?

Als particuliere consument beschik je over een termijn van 14 dagen retourrecht. Mochten onze producten niet voldoen aan jouw wensen, dan kan je dit melden en terugzenden op voorwaarde dat de verpakking intact is gebleven en indien het geen product is dat speciaal voor jou werd besteld. Daarnaast kunnen producten die afgeprijsd zijn door Solden of een ACTIE ook niet geretourneerd worden. Een geopende verpakking kan je m.a.w. niet meer toelaten af te zien van de aankoop.
Dit verzaakrecht geldt niet voor zakelijke klanten.
Dit verzaakrecht geldt niet voor producten op bestelling speciaal voor de klant en/of met levertijd van 1 of meer weken.

Stappenplan om te retourneren:

  • Mail ons (via [email protected]) dat u een artikel wilt retourneren met de reden.
  • Je ontvangt via e-mail instructies en een retourbon voor het retourneren van het artikel.
  • Stuur het artikel terug naar het retouradres. De retourkosten worden door jou gedragen en worden afgetrokken van het tegoed.
  • Na ontvangst en goedkeuring, stuurt livingdesign.be jou een ontvangstbevestiging via e-mail. Je ontvangt vervolgens een 
    tegoed dat als volgt wordt berekend: het bedrag - (aftrek van de verzendingskosten 3.95€/doos + kosten (5%) van administratie+handlingkosten). Dit tegoed is 1 jaar geldig.

 

Kan ik een product ruilen of omwisselen?

Om te ruilen moet je erop toezien dat de verpakking intact is gebleven en dat het geen product is dat speciaal voor jou werd besteld. Een geopende verpakking kan m.a.w. niet meer toelaten af te zien van de aankoop.

  • Mail ons ([email protected]) dat je een artikel wilt retourneren met de reden.
  • Je ontvangt via e-mail instructies en een retourbon voor het retourneren van het artikel.
  • Stuur het artikel terug naar het retouradres. De retourkosten worden door jou gedragen en worden afgetrokken van het tegoed.
  • Na ontvangst en goedkeuring, kunnen we omruilen en het nieuwe product verzenden, de verzendkost delen we door ons 2; en we vragen om 1 keer transport te betalen: minimum 3.95€/doos (voor een klein product); andere producten (verzending met DPD en PostNL Extra @Home worden apart verrekend afhankelijk van type product). 
  • Indien livingdesign.be jouw zending goedkeurt, wordt het nieuwe artikel, indien voorradig, zo spoedig mogelijk verzonden.

 

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat nu? 
Verwittig onze klantendienst via [email protected] binnen de 2 dagen na ontvangst. We helpen je graag verder.

Mijn artikel is beschadigd. Wat nu?
Verwittig onze klantendienst via [email protected] binnen de 2 dagen na ontvangst. Formuleer de beschadiging duidelijk met bijhorende foto's. Indien later dan 2 dagen kunnen wij dit niet meer aanvaarden, aangezien de kans groot is dat de beschadiging door de klant afkomstig kan zijn.

Livingdesign.be behoudt zich het recht om retouren te weigeren en geen tegoed te schenken of het bedrag niet terug te betalen, wanneer het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn of door schuld anders dan die van livingdesign.be of de leverancier van het artikel zijn beschadigd.